Автомат або механіка: що вибрати?

автомат або механіка? 2

Я не вважаю себе професійним експертом в цій галузі, але написати цю статтю мене спонукало звичайне почуття справедливості і бажання висловити власну думку з цього приводу - думка не тільки як водія з великим стажем водіння як на «механіці«, так і на «автоматі«, але і як професійного інструктора з водіння, що має великий досвід навчання майбутніх водіїв.

Трохи про мій досвід. Перший раз за кермо я сів ще будучи дитиною в 1973 році, коли мій батько купив «круту» на ті часи машину «ВАЗ - 2103». Права я отримав в 1984 році і з того часу, можна сказати, з машини не вилазив. Це були автомобілі радянського виробництва, в основному Жигулі, які я вважав тоді найкращими легковими машинами з тих, що знав.

Моє ставлення до жигулів та москвичів різко змінилося, коли я вперше сів за кермо іномарки. Це був Mercedes-Benz 200 з автоматичною коробкою перемикання передач або «автомат» (аналогічно: автомобіль з механічною коробкою перемикання передач будемо називати «механіка»). Особливо справили на мене враження гідропідсилювач руля та автоматична коробка (АКПП). Одночасно я продовжував користуватися своєю «механікою», але вже мріяв мати власний «автомат». І в 2008 році я нарешті став щасливим володарем власного «автомата» - чудового автомобіля, «американця» - Toyota Camry.

Коли я вперше поїхав на цій машині (маючи 24 річний досвід їзди на «механіці»), мені здавалося що я пливу в каное де-небудь в тихих заводях. Настільки м'яким був рух. Ніяких ривків, реву двигуна, суєти. Ноги і руки мої просто відпочивали. Коли я виїжджав на трасу, я легко без напруги набирав швидкість за 150 км/год, ставив машину на «круїз» (хто не знає, в «автоматі» є такий автоматичний режим підтримки заданої швидкості) і просто насолоджувався швидкістю і пейзажами. Я дуже шкодував, що мій батько - справжній цінитель автомобілів - пішов з життя так і не зазнавши такої насолоди.

Минув час, і я став професійним автоінструктором. І тут мені довелося знову пересісти на «механіку». Що поробиш - робота. Автомобілі були різні: і вітчизняні та іномарки. Але що мене вразило - так це думки і висловлювання деяких «знавців», з якими я став стикатися за родом свого заняття, що мовляв «механіка» краще за «автомата». Деякі їх «аргументи» викликали подив, а деякі - просто сміх (як, наприклад, «механіка» для «мужиків», а «автомат» - для ..., коротше, для «не мужиків»))). Тоді і зараз я це пов'язував і пов'язую з тим, що торгівлі потрібно виконувати плани з продажу застарілої і більш дешевої «механіки», а автошколам або автоінструкторам - просувати свої послуги на своїх дешевих і старих автомобілях. Але все змінюється. Однозначно - майбутнє за «автоматом», точно також як це було, наприклад, з гідропідсилювачем руля.

А тепер набагато з історії питання.
На зорі появи автомобілів з автоматичною коробкою перемикання передач «механіка» і «автомат» істотно відрізнялися в ціні. У «механіці» також була істотно нижча витрата пального, а також була вищою напрацювання на відмову, тобто надійність (частково це і зараз так є). Якщо відкинути головне - безпека руху, яка безпосередньо залежить від концентрації уваги на дорожній обстановці, - то звичайний середньостатистичний громадянин надавав перевагу «механіці», щоб якось заощадити, часто вигадуючи для себе всілякі уявні переваги «механіки» над «автоматом». В кінці-кінців це справа хазяйська - яку машину купувати. Але і тут відбулися істотні зміни завдяки тому що технології розвиваються і разом з ними майже зійшли на нуль і т.зв. переваги «механіки» над «автоматом».

Найрозумніше тут - ознайомитися з «думкою» ринку: статистикою, аналітикою, думкою експертів і.т.п. Ось, наприклад, думка фахівця:

 

Які ж є для нас основні переваги «автомата» над «механікою»?

  1. БЕЗПЕКА. І це Головне для всіх нас, хто б що не говорив і не писав. Керуючи автомобілем «на автоматі» ви витрачаєте мінімум уваги на управління машиною, що максимально вивільняє вас для оцінки і прогнозування дорожньої ситуації. Це життєво важлива перевага. Вважаю, що не варто на цьому економити при покупці автомашини.
  2. КОМФОРТ. Тут навіть і писати нічого. Досить трохи поїздити «на автоматі» і просто відчути це. У своєму житті не зустрічав ще водія, який з «автомата» хотів би знову повернутися на «механіку».
  3. НЕРВИ. Не секрет, що «механіка» має звичку глухнути в самий невідповідний час, наприклад на інтенсивному перехресті або на підйомі при початку руху (особливо коли ззаду «підперли»), чим створюється нервована обстановка навколо і всередині.
  4. СТОМЛЮВАНІСТЬ. Цей фактор має дуже важливе значення особливо при тривалій їзді по місту. Рух по місту - це нескінченні пробки, тягучки, перехрестя, пішоходи, «раптовості» і т.п .. Все це пов'язано з частими зупинками і нерівномірним та рваним рухом. На «механіці» доводиться  безперервно переключатися з однієї передачі на іншу, інтенсивно працюючи ногами і руками (особливо в пробках). Хто їздив, тому це знайомо. Такий ритм їзди призводить до підвищеної стомлюваності, що істотно збільшує ризики водія. Якщо у вас автомобіль з автоматичною коробкою, то ви, звичайно ж, в більш виграшному положенні.
  5. ГІРКА. Окремо відзначу цю перевагу «автомату» при русі і зупинці під гірку. В «автоматі» абсолютно відсутня така проблема, як початок руху або зрушення з місця, зокрема, під гірку. Якщо в «механіці» це пов'язано з нервовими перемиканнями передач і судомним вижиманням зчеплення, то в «автоматі» досить відпустити ногою гальмо і машина вже рушає.
  6. НАВЧАННЯ. Навчання на «автоматі» при тих же витратах більш ефективне, тому що кількість уроків відведених безпосередньо на навчання управлінню автомобілем не перевищує 2-3 (на «механіці» цей показник знаходиться в межах 8-10 занять). Ця особливість дозволяє в навчанні на «автоматі» при рівній кількості уроків водіння приділити значно більше часу головному питанню - придбання практичних навичок водіння в умовах інтенсивного транспортного потоку міських вулиць, а також оцінки і прогнозування дорожньої ситуації.

 ----

Підводячи підсумок, я впевнений, що незабаром «механіка» зовсім піде в минуле (для звичайних автомобілів). Бажаючи навчитися водінню, якщо ви не збираєтеся ставати в майбутньому автогонщиком, потрібно відразу йти вчитися на «автоматі» (це не стосується деяких особливих обставин), щоб потім не перевчатися і не витрачати зайві сили і кошти. Не слухайте «зазивал« на «механіку»! Це все минуле, старе, незручне, громіздке і витратна. Дивіться в майбутнє!

------------------------------------------------------------------------------------

Ще статті:

Поради починаючим водіям

Поради для весни

Сніг. Слизько. Чи варто вчитися водінню в таких умовах? Або почекати?

Навіщо потрібен інструктор з водіння

 -----------------------------------------------------------------------------------

Повернутися в
Статті та Поради

 

 

 

 Інструктора з водіння можна знайти за запитами: інструктор з водіння, автоінструктор київ, приватні уроки водіння, курси водіння київ, навчання водінню, приватний автоінструктор, водіння для чайників, водіння автомобіля для початківців, приватний інструктор з водіння київ, курси водіння для жінок, уроки водіння для жінок, уроки водіння автомат, навчання водінню на акпп